Μύθος: Όταν τρώω πιο λίγο μειώνω το σωματικό μου βάρος.

Αλήθεια: Μια από τις βασικές αρχές της σωστής και ισορροπημένης διατροφής είναι η κατανάλωση μικρών και συχνών γευμάτων. Σκέψου ότι ο οργανισμός είναι μια μηχανή που για να λειτουργήσει χεριάζετε καύσιμο, το καύσιμο μας είναι η τροφή. Έτσι, η κατανάλωση τροφής πρέπει να γίνετε περίπου κάθε τρεις ώρες δηλαδή 5 με 6 γεύματα (3 κύρια γεύματα όπως πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό αλλά και 3 ενδιάμεσα γεύματα). Όταν δεν έχετε φάει για μεγάλο χρονικό διάστημα ο οργανισμός αναγκάζεται να χρησιμοποιήσει τα λιπαρά οξέα (το αποθηκεμένο λίπος), για να βρει την ενέργεια την οποία στερείται από την διατροφή. Όταν συμβαίνει αυτό, το ήπαρ γεμίζει με λίπος, το οποίο μετατρέπει ένα μεγάλο μέρος του σε κετόνες (κέτωση) που απελευθερώνονται με την αναπνοή, προκαλώντας δυσοσμία. Ακόμη, κατά την κέτωση, μερικοί άνθρωποι μπορεί να εμφανίσουν κράμπες στα πόδια, εμφάνιση δυσκοιλιότητας κ.ά. Το μοντέλο της κέτωσης ακολουθούν πολλές δίαιτες express όπου φαινομενικά έχουμε απώλεια κιλών, όμως η διάρκειά συνήθως είναι μικρή. Ο λόγος είναι επειδή αυτός ο αυστηρός αποκλησμός των υδατανθράκων αλλά και γενικότερα τροφής, έχει ως αποτέλεσμα την υπερφαγία και την επαναπρόσληψη του βάρους.

Ιωάννα Μασούρα MSc (Southampton), BSc (Reading)

Διατροφολόγος με ειδίκευση στη Δημόσια Υγεία και Διατροφή

All rights are reserved by HealthyU ©